برندینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

دسته بندی :

برندینگ چه مزایایی دارد؟

  1. برندسازی با ارزش افزوده‌ای که به وجود می‌آورد، موجب تولید ثروت می‌شود. نمونه‌های مشابه برندها شاید به لحاظ کیفی همچون آن‌ها باشند، ولی قطع به یقین قیمت برندها چند برابر نمونه مشابه می‌باشند.
  2. درست است که در بازارها قدرت خرید مشتری رو به کاهش است، اما دلیل موجهی برای خرید کالای بی‌کیفیت نیست. مشتری ترجیح می‌دهد کالای مرغوب و مطمئن خریداری کند. به نظر شما این اطمینان از کجا حاصل می‌شود؟ برندینگ
  3. حس ارزشمندی آن برای مشتری بیشتر می‌شود.

 

  1. حس اطمینان به برندینگ باعث افزایش اعتبار برند در بین رقبا و درنتیجه باعث فروش بیشتر می‌شود.
  2. جذب مشتریان بالقوه برابر است با سودآوری بیشتر.
  3. ارزش یک برند می‌تواند بیشتر از ارزش تمام دارایی‌های فیزیکی باشد.
  4. نتیجه برندسازی موفق یک محصول، باعث کاهش هزینه‌ها برای جذب مشتریان می‌شود. به این صورت که وقتی مشتریان حس خوب و اطمینان به برند شما داشته باشند، موجب کاهش هزینه‌های تبلیغاتی می‌شود و شما مشتریانی وفادار به دست می‌آورید.
  5. ازآن‌رو که تمایل این جامعه به سمت مدگرایی است، برندسازی می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد تمایز و شخصیت باشد.

 

برندسازی انواع مختلفی دارد:

  1. برندسازی مشارکتی: به مشارکت یک برند با برند دیگر برای یک هدف می گویند.
  2. برندسازی دیجیتال: طراحی وب سایت، رسانه‌های اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجو و استفاده از وب برای تجارت.
  3. برند سازی عِلی: برندتان را با یک نیت خیرخواهانه همسو کنید.
  4. برندسازی شخصی: روش هر شخص برای ایجاد اعتبار و شهرت خود

برندینگ  شامل چه قسمت‌هاییست و آن را بهتر است از کجا آغاز کنیم؟

برندینگ شامل قسمت استراتژیک، قسمت میانی و قسمت عملیاتی هست که  برندینگ را می‌توانید از هرکدام آغاز کنید.

اگر شما از حوزه استراتژیک استفاده کنید، یعنی این‌که شما می‌خواهید ابتدا کالای خود را به شیوه برندینگ وارد بازار کنید. به‌عنوان مثال استارباکس.

یک بخش مهم که می‌توان برندینگ را ازآنجا آغاز کرد حوزه جایگاه‌سازی است. ابتدا بازار هدف را بیابید. زیرا شما نمی‌توانید در همه بازارها حضور پیدا کنید در حقیقت منظور از جایگاه آن تصوراتی است که مشتری نسبت به شما در مقابل رقبایتان دارد. بنابراین باید قسمت‌هایی از بازار را که برای برندسازی شما مناسب‌تر است پیدا کنید.

برندینگ شخصی, مراحل برندینگ

یک برند قدرتمند باید در دو موضوع قوی باشد:

یک) ارتباط با مخاطب: تخفیف‌ها، نحوه ارتباط‌گیری، قیمت‌گذاری و …

دو) متمایز بودن نسبت به رقبا: در مورد مسائلی چون گارانتی، خدمات پس از فروش و غیره

در مورد شخصیت سازی برند بیشتر بدانید:

انسان با هر آنچه که به شخصیت انسانی نزدیک‌تر باشد رابطه قوی‌تری برقرار می‌کند. و به هر آنچه علاقه نشان بدهد، هویت انسانی می‌دهد. درنتیجه برای به وجود آوردن این علاقه آن را به انسان شبیه سازی می‌کند. بنابراین برندهایی موفق هستند که بتوانند شخصیت پیدا کنند.

یعنی بتوانند خاصیت و ویژگی‌های انسانی به آن بدهند، به این معنی که آن را در قالب یک انسان چگونه می‌بینند.

مهم‌ترین تفاوتی که بین برندها وجود دارد، همین ایجاد شخصیت است. تفاوت‌های کاربردی سریع‌تر توسط افراد مورد تقلید قرار می‌گیرند، اما تفاوت‌های شخصیتی به‌راحتی قابل تقلید نیستند.

 

مراحل برندینگ

برندینگ شامل ۶ مرحله می‌شود:

مرحله اول: مشخص کنید که

  1. برندتان می‌تواند شامل چه شخصیت‌ها و ویژگی‌های باشد؟
  2. رقابت، تهدیدها و فرصت‌ها در بازار محصول شما چگونه است؟

مرحله دوم:

  1. بسته‌بندی محصولتان شامل رنگ، طرح و قالب و غیره
  2. متن کاتالوگ، اطلاعات وب سایت آگهی‌ها و غیره
  3. طراحی لوگو ، طراحی بروشور و بنر تبلیغاتی
  4. محیط کاری ، آدرس محل کار ، نحوه ارتباط با مشتریان و نحوه ارسال کالاها

مرحله سوم: مشخص کنید:

  1. چه سهمی از بازار را می‌خواهید؟
  2. بازار هدف شما کجاست؟
  3. تمایل دارید چه کسانی درباره برندتان صحبت کنند؟ و چه بگویند؟
  4. خواهان چه میزان درآمد برای برند خودتان هستید؟

مرحله چهارم:

  1. کسب اطلاعات درباره علایق، نیازها و شخصیت مشتریانتان
  2. برقراری ارتباط با آن‌ها
  3. معرفی برندتان به‌گونه‌ای که نشان بدهد که برای علایق و نیازهای مشتریانتان اهمیت قائل هستید.

مرحله پنجم:

  1. آگاه کردن مردم از حضورتان.
  2. معرفی شخصیت برند، تعهدات و و خدمتی که ارائه می‌دهید.
  3. تلاش برای جلب اعتماد آن‌ها
  4. طوری برنامه‌ریزی کنید که مشتریان بعد از استفاده از محصولاتتان به آن وابسته شوند.
  5. داشتن ارتباط مداوم با مشتری و گسترش آن
  6. ساختن برند کار آسانی نیست. اگر همه قواعد رعایت شود و روند آن را به ‌درستی طی کنید، سال ها زمان می‌برد تا هویت برندتان شکل بگیرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.