یک دقیقه پس از جلسه فروش خود قرار ملاقاتی ترتیب دهید.
شما مورد بازخواست قرار میگیرید
چرا از یک مشتری به نوع دور نمیشوید؟
فروش قهوه. در جلسه فروش صبح زود.
جلسههای نیروی کار فروش ارتباطی حیاتی هستند به این آنچه شرکت انتظار دارد که تیم فروش انجام دهد و آنچه دقیقاً در مقاصد فروخته میشود.
اما چه مقدار از فرصتهای مهیا شده توسط این جلسهها از دست میروند؟ پاسخ: اغلب خیلی زیاد.
جلسههای فروش باید محلی باشند برای گزارش دهی همیاری برای دستیابی به هدف تشویق حل مشکل آموزش مشارکت و ارتباطات هدف یک جلسه فروش به دست آوردن نیروی فروش مجهز و کامل برای فروش هست.
نکته : من دو نکته از این فهرست جدا کردم. شکایت کردن و شکوه و زاری کردن.
این دو مجاز نمیباشند.
صبح شنبه هفته گذشته من در یک جلسه فروش مناسب شرکت کردم.
افراد آن جلسه دستور کار کامل داشتند و همگی به دنبال آن بودند.
هر عضو نیروی کار فرصتی برای صحبت درباره بهترین فروش خود در طول هفته گذشته داشت.
یک درس فروش در آنجا بود.
در آنجا نیروی اداری بسیار کمی بود.
۱۵ دقیقه درباره دانش محصول صحبت شد.
آیا قصد درجهبندی جلسه فروش هفتگی خود رادارید این پرسش را از خودتان بکنید اگر جلسه الزامی نبود آیا میرفتید؟
این جلسه ۲ ساعته نیروی کار را درگیر میکند و در حالت یاد گرفت قرار میدهد. این جلسه یکی از نادرترین جلسههایی بود که تابهحال در آن شرکت کرده بودند.
هیچ فشار ایجاد نمیکرد و اطلاعات فروش عالی به همراه داشت.
در جلسه فروش چه بگوییم؟
شما چطور همیشه یک جلسه فروش خوب دارید؟ با برنامهریزی پیشاپیش و آمادگی قبلی.
اجازه بدهید بیشتر افراد شانس هدایت و رهبری داشته باشند. دستور کار ایجاد کنید که نتیجهبخش، شاد تولیدی و دربرگیرنده آمادگی هر فرد باشد و هر کس تلاش کند تا بدان برسد.
در این روش چند معیار برای بررسی وجود دارد:
- مراحل اداری بسیار کم: حداقل ۵ دقیقه
- کارهای خستهکننده انجام ندهید: مثل فراتر رفتن از فرمهای جدید، ثبت شرکت، نمایشهای شخصی و آنچه اشتباه بوده است. سریعترین راه برای برقراری ارتباط را پیدا کنید. این روش را بیازمایید: یک برگه دستوری جدید داشته باشید و تنها آن را بیرون بدهید. نکته: فروشندهها بههیچوجه توجهی به بخش اداری ندارند.
- مشکلات را ارائه ندهید مگر فکرهایی درباره راهحلهای آن داشته باشید. این قانون برای همه افراد به کار میرود این کار مردم را راهحل گرا میکند.
- کارهای شادی انجام دهید که به فروشنده کمک کند حس خوبی درباره خود داشته باشد: پاداشها تسهیم داستانهای موفق
- کارهای انجام بدهید که به فروشنده کمک کنند درباره حرفهاش بیشتر بدانند: در هر هفته جلسه کوچکی درباره موضوع کوچک داشته باشید. آن را توسط یکی از اعضاء آماده و عرضه کنید.
در جلسه فروش چه بگوییم؟
- کارهایی بکنید که به فروشنده کمک کند پول بیشتری به دست بیاورد: موانع و ایرادهایی را که به مباحث میزگردی منجر میشوند، از بین ببرید. جلسههای ایفای نقش ترتیب دهید.
- افرادی را از دنیای واقعی بیاورید: هر هفته یک مشتری را همراه خود بیاوریم تا دلیل خریدش را بگوید. از نتیجه کار متعجب خواهید شد. اما اینیک واقعیت قدرتمند به شمار میرود. مشتری فرآیند خرید را تشریح میکند این روش بسیار قدرتمند و نتیجهبخشتر از تلاش شما برای یادگیری فرآیند فروش است.
- جلسهها را صبح خیلی زود برگزار کنید: پیشاپیش غذا و قهوه زیادی تهیه نمایید.
- افراد را به حضور بهموقع مجبور کنید: افرادی که دیر میآیند را جریمه کنید و به کسانی که زود میآیند پاداش بدهید هر چه دارید را بهموقع شروع نمایید و به پایان برسانید.
- روی نکات مثبت تکیه کنید: از افراد خود در جمع بهخصوص در میان همکاران حمایت کنید. اگر نکته منفی درباره کسی دارید آن را خصوصی بیان نمایید.
یک جلسه فروش محلی است برای برنامهریزی فروش هفتگی. بعضیها از این میان برای تهدید و شکایت استفاده میکنند.
بعضیها نیز از آن برای تشویق و یادگیری استفاده میکنند. حدس میزنید کدام پیروز میشوند؟
مشاوران بازاریابی کانون اندیشه خلاق خدمات خود را به شرح زیر به شما عزیزان ارائه می دهند،:
:: شرکتهایی که در حال حاضر در بخش بازاریابی و فروش خود دچار مشکل شدهاند .
:: شرکتهایی که طرحهای توسعه دارند و باید خودشان را برای توسعه آماده کنند .
:: شرکتهایی که در حال راهاندازی بوده و سیستم و سازمان بازاریابی مشخصی ندارند .