عالی نبود اگر شما میتوانستید با یک بشکن دست بازار تشنه را در انتظار خودتان پیدا کنید اگر چنین چیزی خوبی داشتید، هرگاه که میخواستید پول به دست آورید، فقط پیشنهادتان را ارائه میدادید و سود ناشی از فروش مانند معجزه بر سرتان میریخت.
خبر خوب این است که وقتیکه بازار تشنه آب را در فهرستی قرار دهید که بتوانید دائماً از آنها پیگیری کنید، هرگاه که خواستید از هیچ تولید سود میکنید. چگونه؟ شما یک گزارش رایگان و یا یک هدیه رایگان دیگر دارای ارزش اعتباری و یا واقعی بالا را به بازار هدفتان در قبال دریافت ایمیل و یا آدرس پست ایشان ارائه میکنید.
اگر این کار بهصورت صحیح انجام شود بدین معنا خواهد بود که شما اجازه دارید تا با هرکسی که مشترک شده و در لیست شما قرارگرفته پیگیری کنید و فهرستی داشته باشید تا پیشنهاد غیرقابل خودداریتان و همچنین لیوانهای بعدی را تا زمانی که آنها مشترک شما باقی میماند ارائه کنید.
اگر فرصت را از راه درست ایجاد نکنید، بزرگترین فهرست را هم داشته باشید برایتان ارزش نخواهد داشت. به این خاطر که ارزش درونی فهرست به رابطهای است که بین شما و مشترکینتان وجود دارد و تنها تا زمانی که شما برای آنها اعتبار داشته باشید آنها در فهرست شما باقی خواهند ماند.
پس سؤال این است که چگونه یک بازار تشنه را پیدا میکنید و برای اینکه بتوانید فهرست مشتریان خاص خودتان را داشته باشید به آنها چه پیشنهادی میدهید؟
من در بازارهای اختصاصی گوناگونی ازجمله کمک به نفس، بازاریابهای اینترنتی، سلامتی و تندرستی و همچنین چندین بازار ناشناخته، فهرستی از مشتریان تولید کردند و در تمامی موارد فرمولاسیون مشابه است: من بهدقت بر روی خواستههای مشترکین دلخواهم به همچنین مشکلات و نگرانیهایی که آنها درراه رسیدن به خواستههایشان با آن روبرو هستند تحقیق میکنم.
برای مثال بازاریابهای اینترنتی میخواهند یاد بگیرند که چگونه استراتژیها ابزارها و تاکتیکهای آنلاین را برای پیشبرد و تبلیغ تجارتشان و ساخت فهرست و مواردی از این قبیل به کار ببرند. آنها اغلب در کار با اینترنت تازهوارد هستند و لازم است که چگونگی مهار کردن این نیروی ارتباطی وسیع در دستیابی به مخاطبین جهانی با فشردن تنها یک کلمه را یاد بگیرند. در این بازار اختصاصی نگرانیها و چالشهای زیادی وجود دارند که من میتوانم با خدمات و محصولات خودم آنها را برطرف کنیم و بعد مشترکین مرا برای دریافت گروه به خدمات و محصولات سایر افراد ارجاع دهم.