روش پیگیری
روشی که در مقاله قبلی ذکر کردیم میتواند ( فروش تقاطعی ) در هنگام فروش ارائه شود. اما پس از فروش این روشها به کار نمیآید نکته قبل از فروش به اتمام برسد مشتریتان را با انبوهی از گزینهها لبریز کنید از در این فروشگاه که بیرون برود هم هنوز سردرگم است.
تابهحال دو استخوان را در جلوی یک سگ گذاشتهاید؟ چهکار میکند؟ او آنقدر سردرگم میشوند که هر دو را خاک میکند. انسانها هم بهراحتی سردرگم میشوند.
راحت است.
در اینجا روش فروش پیگیرانه را به کار برید. این روش فروش ممکن است در هر زمان پس از فروش اتفاق بیافتد.
شاید یک روز بعد شاید همین یک بعد ساعت باشد.
روش تداومی
برخی از محصولات خودبهخود لیوان دومشان راهم میفروشند. برای مثال، یک مشترک سالیانه مجله خودبهخود لیوان دوم سوم چهارم و… را میخرد.
محصولات تداومی، آنهایی هستند که بر طبق زمان متوالی به مشتری عرضه میشود اصل این محصولات بر پایه فروش دوباره بناشدهاند.
شاید نام گوتی رنکر را تابهحال نشنیدهاید، اما شکی نیست تبلیغاتش را دیدهاید.
این شرکت یکی از شرکتهای بزرگ تبلیغات تلویزیونی است. یکی از مطلعان در آن شرکت به من گفت آنها دیگر برای محصولاتی که مبنای تداوم ندارند، وقت نمیگذارند و اصلاً تبلیغ نمیکنند.
برای مثال گوتی یک بسته نگهداری از پوست میفروشد که اگر هرماه دوباره از آن خرید کنید، بهصورت خودکار تخفیف میگیرید.
این محصول خیلی هم عالی است و بنابراین پیشنهاد رد نشدنی محسوب میشود.
کمی پول میپردازید، ما پوست زیبایی به شما میدهیم. و بنابراین مردم حاضرند هرماه برای پولی پرداخت کنند. این شرکت درواقع مشتریان را مجبور میکنند که هرماه پول پرداخت کنند و کم تهاجمی است.
اما وقتی شما محصولی عرضه میکنید که بهخوبی عمل میکند و قیمتش هم میارزد، تداومی بودن قابل انجام است و به سودهای زیاد ختم میشود.
در ادامه راههایی خواهیم یافت که باعث میشود مشتریان فراتر از تصورتان دم به دقیقه به شما مراجعه کنند و از شما کمک بخواهد.