از دانشمند ناسا بودن تا فروشنده پودر پروتئین شدن!

دسته بندی :

هری هانک جانسون، دانشمند سابق ناسا و برنده جایزه  Body Life Challenge در سال ۱۹۹۸ است او برای بردن این جایزه پرورش اندام ، ۲۲۰ هزار نفر را پشت سر گذاشت. در سال ۱۹۹۹، هری. شروع به فروش برنامه بدن‌سازی کرد که خودش با استفاده از آن این مسابقه را برده بود. از آن موقع او پودر پروتئینی خودش را تولید می‌کند. در سال ۲۰۰۴ هم محصولات زیبایی‌اش را هم به لیست فروش اضافه کرد. هری تاکنون به صدها نفر برای داشتن بدنی زیبا و سالم مشاوره داده است و به علت تبحرش در حوزه سلامت و بدن‌سازی ، مجله مدیا به او یک ستون ثابت داده است و به سؤالات افراد در این زمینه جواب می‌دهد. او با یک تیر دو نشان زده است و خیلی راضی است که هم می‌تواند زندگی مردم را بهبود بخشد و هم درآمد زیادی از این راه کسب کند.

 

سال ۱۹۹۸ برنده جایزه ESA در بدن‌سازی شدم. آن موقع ۳۸ سال داشتم و پس از پیروزی بسیاری از مردم تماس می‌گرفتند و پرسیدند چطور آن‌ها می‌تواند بدنشان را تغییر دهند. پس از مدتی متوجه شدم افراد زیادی به من وابسته شده‌اند و همان موقع دانستم که جمعیت تشنه را یافته‌ام.

بنابراین هر چیزی که درباره بدن‌سازی گرفته بودم به روی کاغذ آوردم. دو سال طول کشید تا آن‌ها را جمع‌وجور کنم و هفت سال بعد هم هر دفعه آن را ویرایش و تصحیح کردم تا به شکل امروزی درآمد.

همان موقع می‌دانستم برای فروش آن باید به بسته پیشنهادی هم چیزی دیگری هم اضافه کنم. نمی‌توانستم به مشتریان یک برنامه دیگر بدهم چون آن‌ها یاد گرفته بودند که چطور بدنشان را آماده کنند و نمی‌توانستم آن اطلاعات را دوباره به آن‌ها بفروشم. می‌توانستم مشاوره شخصی بدهم و گزینه خوبی بود، اما هنوز برای ناسا کار می‌کردم و برنامه کاری این اجازه را نمی‌داد.

پس شروع به فکر کردن کردم. فکر کردم وقتی برای اولین بار می‌خواستم بدن‌سازی را شروع کنم. می‌دانستم غذای سالم خوردن و به یک‌روال مرتب غذا خوردن خیلی مهم است و می‌دانستم که وقت زیادی ندارم که بخواهم ۵ یا ۶ روز غذا درست کنم و همچنین دلم نمی‌خواست هر جا که می‌روم قابلمه غذا با خودم ببرم. پس تصمیم گرفتم برخی از وعده‌های غذایی را پودر‌های جایگزین، جایگزین کنم. اما از مزه‌اش زیاد خوشم نمی‌آمد. می‌توانستم یک نوع پودر درست کنم که مزه خوبی داشته باشد. حال می‌توانستم پیشنهاد برنامه بدن‌سازی را همراه با لیوان دومی همراه کنم که پودر پروتئینی بود که می‌توانست یک مکمل ارزان خوشمزه و عالی ارائه دهد.

۸ سال زمان برد و من ۱۹۸ روش مختلف را امتحان کردم.

درواقع می‌توانستم این لیوان دوم را زودتر عرضه کنم. اما در آن صورت یکی از اصول را رعایت نمی‌کردم. اما این کار خیلی کوتاه بینی بود. با اطمینان از اینکه یک محصول عالی دارم ، دیگر اصل پیشنهاد رد نشدنی را رعایت کردم چون محصولی ساخته بودم که نیازهای مشتریان را برآورده می‌کرد و حتی از آن‌هم فراتر می‌رفت (مزه خوب).

کافی بود که مردم دهان‌به‌دهان محصول من را به هم بگویند و این‌طور تبلیغ می‌شد.

درس مهمی که باید یاد گرفتم این است که باید زمان زیادی برای ساختن محصولی صرف کنید که واقعاً بازار را تغییر دهد. وقتی این کار را کردید آن‌وقت است که می‌توانی تمایز را معنی کنی. بعدازاین وقتی محصولات از نیازها و انتظارات مشتریان فراتر می‌رود، همه‌چیز به‌خوبی پیش خواهد رفت. در این زمان مشتریان فعلی ، مشتریان جدید را با خودشان می‌آورند.

کاری که دقیقاً باید انجام داد این است:

اول: زمان زیادی برای ارسال محصول متفاوت اختصاص دادم.  سپس فهمیدم که تمام چیزی که نیاز دارم این است که مردم را وادار کنند که محصول من را امتحان کنند و خودشان نتیجه را ببینند. بنابراین یک نمونه مجانی برایشان ارسال کردم. فکرش را بکن این کار چه اندازه درفروش می‌تواند تأثیرگذار باشد.

علل خصوص اگر محصول شما با ادعایتان سازگار باشد. پیشنهاد شما به مشتریان می‌گوید که چرا محصولات آن برتر است. در مورد من ، پیشنهاد من این بود که پودر پروتئینی من خوشمزه‌ترین پودر جهان است و آن‌ها برای فهمیدن آن ، احتیاجی نبود پولی پرداخت کنند.

یادتان باشد امروز مردم به‌شدت نسبت به ادعاهای محصولات بدبین هستند. آن‌ها همیشه از خودشان این سؤال را می‌پرسند:” از کجا بدانیم راست می‌گویند؟” بنابراین تا جایی که می‌شد کاری کردم نمونه را دستشان برسانم تا ببینند که راست می‌گویم. به آن‌ها گفتم به‌راحتی می‌توانند با پر کردن یک فرم در وب‌سایت ام و دادن آدرس و اسمشان این محصول را تحویل بگیرند و یا با شماره تلفن تماس بگیرند و نام و آدرس آن را یادداشت کنند. این کاربر شکاکیت آن‌ها غلبه کرد از زمانی که این کار را انجام داده‌ام، ۶۷ درصد از کسانی که به وب‌سایت ام را دیده‌اند تقاضای یک نمونه مجانی داده‌اند.۲۷ درصد از کسانی که نمونه مجانی را گرفته‌اند، تقاضای خرید محصول اصلی را دادند. اگر آن‌ها اشتراک ماهانه محصول را انتخاب کنند، به آن‌ها تخفیف می‌دهم. این کار باعث افزایش فروش شده است.

در ساختن یک محصول کامل اثرگذار در ابتدا تمرکز کنید ، و اگر راهی برای فروش دوباره محصول به آن‌ها ندارید احتمالاً می‌توانید یک محصول مرتبط دیگر معرفی کنید ، مانند پودر پروتئین من. بدانید مشتریان فعلی‌تان احتمال خیلی بیشتری دارد که محصولات را بخرند چون لیوان اول را یک‌بار به آن‌ها فروخته‌اید.

دیدگاه ها بسته شده اند.