بیش از یک منظور را در هر اسلایددنبال نکنید. اسلاید ها برای تفسیر آزاد هستند.
یک عکس شاد، شخصی و غیر منتظره( متضاد با شوخ طبعی) اضافه کنید.
هدف و منظوری شفاهی ایجاد کنید و آن را با یک اسلاید( نه هیچ روش دیگری) تقویت نمایید.
هرگز نگویید ” این یکی برای خواندن کمی سخت است”. اسلایدها برای تفسیر آزاد هستند. دو مورد از آنها را انجام دهید.
اسلایدها یا چیزهای شبیه به آن را در اطراف خود پخش نکنید. این کار به طور کلی اتلاف کننده ی وقت است.
حتی درباره ی کاربرد هنر کلیپ بی روح که هر ۱۲ سال یک بار پیدا می شود.
فکر نکنید. استفاده از آن شما را شبیه به یک آماتور تمام عیار میکند. یا از هنر کلیپ خود استفاده کنید یا از چیزی استفاده نکنید.
به خنده ها توجه کنید. دست کم از هر ۵ اسلاید یکی خنده دار باشد.( اگر در هر ۵ اسلاید دست کم یک چیز خنده دار داشته باشید، می توانید به چیز بزرگتری برسید و آن پول است)
از پیشینه ی پاک استفاده کنید. پیشینه های تخیلی گیج کننده هستند و هیچ هدفی را دنبال نمی کنند.
من آرم کوچک شرکت را در گوشه پایین سمت راست هر اسلاید قرار می دهم. هیچ کس تا بحال درباره ی این که چه ایده ای در این کار دارم، چیزی به من نگفته است. اما تشخیص میدهم که اگر این کار برای شبکه ی ام تی وی خوب است، پس من نیز می توانم این کار را بکنم
فونتی که انتخاب میکنید ایمپکت باشد. بزرگ نمایی حروف صفحه اصلی را روی ۴۴ تنظیم کنید و آن را سایه دار نمایید.
روی کلمات با” محکم بیان کردن ان ها” تأکید کنید. آن ها را در رنگ های متفاوت بنویسید. من از رنگ قرمز استفاده میکنم.
اگر روی اسلایدی کار می کنید که شما را به انجام دادان کار دیگری وا می دارد، احتمالا یک نکته ضعیف به شمار می رود، بنابراین آن را حذف نمایید.
از اسلایدهایی استفاده کنید که به جای مرتب بودن با حقیقت، بیانگر داستانی باشد. داستان ها بخش قدرتمند فروش به شمار می روند. این قانون که” اعداد و ارقام فراموش می شوند، اما داستان ها بازگو می شوند” همیشه وجود دارد.
اسلاید های شما توصیفی هستند یا درگیر کننده؟ دو نوع اسلاید وجود دارد:
درگیرکننده و غیر درگیر کننده. هر اسلاید را بازبینی کنید و از خود بپرسید: چگونه این اسلاید به درگیری منجر می شود؟ اگر درگیر کننده نیست، چرا از آن استفاده کنم؟