فکری در ذهن مشتری بالقوه ایجاد می کند که بر اساس شیوه ای است که او می تواند از آنچه شما ارائه می دهید، سود ببرد؛
باورپذیری شما را در مشتری بالقوه ایجاد می کند؛
کار و نحوه انجام دادن آن را بر اساس مزایا و منابع مشتری بالقوه ارائه می دهد؛
خط شفاف متمایزی بین شما و رقیبتان می کشد؛
مشتری را به شنیدن بیشتر ترغیب می کند؛
به مشتری دلیلی برای خرید می دهد؛
مقاومت را می شکند؛
تاثیر مطلوب تری بر مشتری بالقوه می گذارد؛
بین آنچه انجام می دهید و آنچه به مشتری بالقوه مرتبط است، رابطه برقرار می سازد؛
خاطره انگیز است؛
خلاقانه می گوید شما بر اساس نیازهای مشتری بالقوه چه کاری انجام بدهید؛
وقتی کسی از شما می پرسد “چه کار میکنید” چطور پاسخ می دهید؟ شرط می بندم که این جمله ای خسته کننده است؛ وقتی کسی میل دارد با کس دیگری صحبت کند.
در اینجا چند مثال از نحوه استفاده از اظهار نظر قدرتمند به جای پاسخ شفاف به پرسش ” چه کار می کنید؟” آمده است:
کمک موقت:
من تعدادی کارمند موقت و ضروری با کیفیت لازم برای فعالیت هایی مثل کار شما مهیا می کنم که وقتی یکی از کارکنان غایب، مریض یا در تعطیلات باشد، هیچ زیانی در بهره وری شما صورت نگیرد و خدماتتان به مشتریان کاهش نیابد.
پوشش مردم:
تجربه نشان داده است که فروشندگان به خاطر مشتریان خود، لباس می پوشند. من دیدگاه مورد نیاز را برای ارائه عرضه مهم شما خلق می کنم. به عبارت دیگر: بروس جولیان در فروشگاه میلتون در شارلوت اظهارات قدرتمند عالی ای دارد:” وقتی مشتریان من جلسه یا سخنرانی مهمی در پیش رو دارند، به سراغ کمد لباس هایشان می روند و لباس هایی را که از شرکت میلتون خریده اند، انتخاب می کنند.” چه عالی!
اظهارات قدرتمند، منافع و ملاقات ها را ایجاد می کنند:
اظهارات قدرتمند علاقه گرا: کلید سودمندی شما، بهره وری است. سال گذشته رشدی معادل ۳۰۰ درصد داشتیم، تنها به خاطر این که نیازهای مشتریان را به موقع برآورده ساختیم و به بهره وری مشتریان کمک کردیم. در طول ۳۰ روز می توانیم وضعیت شما را بهبود بخشیم.
اظهارات قدرتمند ملاقات گرا: آقای جانسون مطمئن نیستم که بتوانم به شما کمکی کنم. اجازه بدهید برای چند دقیقه درباره جزئیات با شما حرف بزنم. اگر فکر کنم که می توانم کمکی کنم به شما خواهم گفت و اگر نتوانم باز هم خواهم گفت. این صداقت کافی است ؟