درادامه مقاله قبلی به رازهای وبلاگی میپردازیم:
آخرین قابلیت که هنوز بهخوبی در صنعت بازاریابی از آن استفادهنشده ویدیو بلاگ ها است. در این فرمت بیشتر افرادی را پیدا میکنید که مطالب شخصیشان را ضبط میکند و یا فیلمهای کوتاه میسازند. برای کسی که خلاقیت ، اشتیاق و دید خوبی به قضایا دارد، میتواند این شیوه جدید یک شیوه عالی محسوب شود.
حالا تقریباً حساب کار دستتان آمده و برای کار حاضرید.
اگر وبلاگی ساخته اید مطمئناً به وبلاگهای متعددی لینک بدهید و به وبلاگتان این امکان را بدهید که ترافیک مجانی پیدا کند. تخفیفهای کلانی در پستهایتان بدهید. این ایدههای خوبی برای جدا کردن وبلاگتان از سایتهای اصلی که به شما لینک میدهند است. در وبلاگتان همیشه راهی برای رفتن به سایت اصلیتان داشته باشید بازدیدکنندگان میتوانند گزینهی عضویت را بزنند و ازآنجا میتوانند وارد صفحه اصلی بشوند. بنابراین این فقط یک پروسه شروع است و دو راه میشود کرد:
- جستجوگر آن از طریق پیشنهادهایتان که در بلاگ ها میگذرانید، و طریقه دیگر علاقهمند میشوند که بیشتر بتوانند وارد سایت اصلی شما شوند آنجا نام و ایمیل خود را وارد میکنند و آن موقع است که در دام شما گرفتار میشوند. این هنگام است که برایشان میتوانید هر جهت که بخواهید نامههای تبلیغی و فروش بفرستید.
- ترافیک جستجوگران به وبسایتتان از طریق دیگر همچون موتورهای جستجو مقالات و شیوههای پرداخت هدایت میشود. در ابتدا که وارد سایت شما میشوند نام و ایمیل خود را میزنند و سپس ازآنجا میتوانید نامههای فروش و دیگر اطلاعات را برایشان ارسال کنید. همچنین میتوانید لینکی به وبلاگتان هم بدهید که شمارا میشناسند و مقالاتی که نوشتهاید میخوانند. از طریق این چهبسا مستقیم با شما تماس بگیرند و درخواست کمک کنند.
اما چرا این کارها را میکنید:
چنان پیچیده نیست و از این طریق شما همهجا هستید. همیشه در ذهن مخاطب جای دارید و کمکم جای خود را بهعنوان استاد فن باز میکنید. کسی که زیاد دیده شود ، بهعنوان فرد خبره شناخته میشود و مهم نیست واقعاً چقدر واقعاً خبره باشد.
شما به این صورت حجمی از مخاطبان ساختهاید که مادامالعمر با شمایند و میتوانید لیوانهای دوم و سوم و… بهراحتی عرضه کنید. این یعنی تجارت مدرن.