حواستان را جمع کنید گسترش خطی باعث تضعیف روابط عمومی می شود. باوجود توجه ای که مطبوعات به نیوکوک و کامپیوتر شخصی ibm نشان دادند بازهم باور داریم که گسترش خطی بهطورکلی باعث ضعیف شدن پوشش اطلاعرسانی میشود، درحالیکه یک نام تجاری جدید پوشش اطلاعرسانی را سرعت میبخشد فرض کنید ibm اولین کامپیوتر شخصیاش را در یک شاخه کاری متفاوت و با یک نام تجاری جدید به بازار عرضه میکرد. اطمینان داریم که در آن صورت گزارش رسانهها در مورد آن بسیار بیش از میزان کنونی میشد.
یک نام جدید تأکید بیشتری بر مردم و امکانات مثبت آن نام تجاری جدید میکند. رسانهها هم با پرسشهای جدید با آن برخورد میکنند. مثلاینکه :”چرا بهجای استفاده از ibm، از نام جدید استفاده کردید؟” عرضه موفق ساترن مثال خوبی در این زمینه است که چگونه یک نام تجاری جدید میتواند روابط عمومی مثبت بیافریند. بااینکه ساترن تنها اتومبیل دیگر، ساخت جنرال موتورز بود، اما موضوع روابط عمومی این بود:” یک شرکت متفاوت، یک اتومبیل متفاوت.”
ازنقطهنظر استراتژیکی، یک نام جدید میتواند کمک کند که نام تجاری مادر بهعنوان پیشگام یک رسته جدید در اذهان جا بیافتد. تبلیغاتچیها اغلب نظر دیگری ندارند. آنها ادعا میکنند که تلاش برای تأسیس یک نام جدید بسیار پرخرج است. البته منظور آنها درواقع این است که تأسیس یک نام جدید به کمک تبلیغات خرج زیادی دارد هنگامیکه ما انتخاب یک نام جدید را به مشتریانمان توصیه میکنیم بیشترین اعتراضی که میشنویم این است که این کار خرج زیادی دارد.
هنگامیکه ما انتخاب یک نام جدید را به مشتریانمان توصیه میکنیم، بیشترین اعتراضی که میشنویم این است که این کار خرج زیادی دارد. شرکتها، نام تجاری جدید را با برنامههای تبلیغاتی جدید و هزینههای سرسامآور، برابر میدانند.
واقعاً نیازی به این کار نیست. برای یک نام تجاری جدید، تبلیغات هیچگونه اعتباری ندارد.
تنها زمانی که یک نام جدید با کمک اطلاعرسانی اعتباری به دست بیاورد، ممکن است بتواند از تبلیغات استفاده کند. اما یک نام تجاری جدید را هیچگاه نباید با کمک تبلیغات ارائه کرد.