همه چیز درباره طراحی کاتالوگ صنعتی

دسته بندی :

هر کسی ممکن است تجربه طراحی کاتالوگ یا بروشور را داشته باشد و یا برای شرکتتان به یک طراح سفارش کاتالوگ داده باشید. امکان دارد در شروع، کار راحت به نظر آید. اگر به نکاتی که در این رابطه خواهیم گفت توجه کنید، باعث می‌شودکار شما تأثیر زیادی بر جذابیت و زیبایی طراحی کاتالوگ شما داشته باشد.

طراح کاتالوگ صنعتی

۱- تعیین هدف از طراحی کاتالوگ

در ابتدای طراحی کاتالوگ باید به این نکته توجه کنید که هدف مشتری از سفارش کاتالوگ چه چیزی است؟ و برای چه‌کار و منظوری از آن استفاده خواهد کرد. به خواست و انتظارات مشتری به‌دقت گوش بدهید و مدل طراحی خود را با توجه به نیازهای او انتخاب کنید. خیلی از مشتریان قدیمی شما قبلاً هم کاتالوگ داشته‌اند و اما دلیل مراجعه برای طراحی مجدد به نظر شما چیست؟ بله ناکارآمد بودن نمونه‌های قبلی است!
دقت کنید که ممکن است اشکال از طرح نبوده باشد بلکه تناسبی بین طراحی کاتالوگ و نیاز مشتری وجود نداشته است.

۲- استفاده صحیح از فونت‌ها

شما به تعداد محدودی فونت برای طراحی کاتالوگ نیاز دارید. تعدادی از طراحان فکر می‌کنند که هرچه تعداد صفحات یک بروشور بیشتر شود باید از فونت‌های بیشتری استفاده کنند واینگونه بر جذابیت آن افزوده می‌شود، ولی این‌طور نیست. بهتر است شما سه فونت متفاوت را انتخاب کنید ولی به‌طور متناسب از آن‌ها استفاده کنید، به این صورت که اولی برای عنوان‌های اصلی، دومی در عنوان‌های فرعی و سومی در متن اصلی صفحات. نکته: از فونت‌های جدید نیز در طراحی کاتالوگ استفاده نکنید.

۳- از چه نوع کاغذی برای کاتالوگ استفاده کنیم؟

انتخاب سایز و جنس کاغذ از اهمیت زیادی در طراحی کاتالوگ برخوردار است، انتخاب رنگ‌های موردنیاز برای استفاده در کاغذهای مختلف متفاوت خواهد بود. طراحی که برای یک کاتالوگ سایز A4 و سایز A5 انجام می‌گیرد متفاوت است، بنابراین قبل از طراحی، مشخصات کاغذ مصرفی را مشخص کنید.

۴- رعایت اصول نگارشی

بازبینی متن، انتخاب مناسب عنوان‌ها و رعایت اصول نگارشی معمولاً در طراحی کاتالوگ صنعتی به آن دقت نمی‌شود. درصورتی‌که اصلی‌ترین بخش برای انتقال اطلاعات به خوانندگان یک کاتالوگ، متون آن هستند و واضح بودن آن‌ها کمک زیادی به چیدمان صفحات داخلی و انتخاب سایز تصاویر در طراحی کاتالوگ می‌کند.

آموزش طراحی کاتالوگ صنعتی

۵- طراحی اولیه کاتالوگ با استفاده از قلم و کاغذ

قبل از اینکه ایده‌های خود در نرم‌افزارهای گرافیکی اجرایی کنید، طرح کلی و اصلی کاتالوگ را با دست بکشید. قابل ذکر است بدانید بزرگ‌ترین ایده‌های طراحی و حتی فیلم های سینمایی در ابتدا با طراحی روی کاغذ صورت گرفتند. در طی مدت زمان دو هفته دو یا سه طرح اصلی را آماده کرده و به مشتری خود نشان دهید. هرکدام که مورد تائید نهایی قرار گرفتند را اجرا کنید.

۶- رعایت تناسب طراحی کاتالوگ با زمینه کاری

انتقال حس خوب در نگاه اول بعد از چاپ و رسیدن به دست افراد خیلی مهم است. برای این منظور باید تناسب کافی میان طرح شما، محصول ارائه شده، زمینه کاری شرکت و مشتریان هدف شرکت رعایت شده باشد. به‌عنوان‌مثال اگر برای یک موسسه خیریه کاتالوگ طراحی می‌کنید نباید خیلی لوکس و گران قیمت به نظر آید چون نباید افرادی که آن را می‌بینند با خود فکر کنند که چقدر هزینه برای این کار شده! در مقابل برای معرفی محصول جدید یک شرکت بزرگ شما باید تا جایی که می‌توانید به کیفیت کاغذ و لوکس و متفاوت بودن آن توجه کنید.

طراحی کاتالوگ و عکاسی صنعتی

۷- رعایت تکنیک های عکاسی از محصولات کاتالوگ

برای بالا بردن کیفیت طراحی کاتالوگ صنعتی و بخصوص برای محصولات یک شرکت شما نیاز به عکاسی صنعتی از محصولات دارید. تهیه تصاویر مناسب کمک زیادی به شکل نهایی بروشور خواهد کرد. اگر برای عکاسی صنعتی از محصولات مشکل مالی داشتید یا به هر دلیلی مجبور به استفاده از تصاویر اینترنتی هستید در انتخاب خود خیلی دقت کنید. تصاویری را انتخاب کنید که واقعی به نظر برسند و کمتر دیده شده باشند.

طراحی بروشور

از بین روش‌های تبلیغاتی، طراحی کاتالوگ و بروشور تأثیر زیادی بر اعتبار شرکت نزد مشتریان دارد. بروشور وسیله‌ای است برای بیان توضیحات کامل یک محصول و نحوه استفاده از آن. اگر شما همواره بهترین‌ها را ارائه دهید، مشتریان سابق شما تشویق به همکاری مجدد با شما خواهند شد.
برای همین منظور می‌توانید با مشاوران ما در این زمینه تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بیان کنید

ایمیل شما به هیچ عنوان منتشر نخواهد شد.